Verkoper: Dalebro BV, BE0741890741, hierna te noemen “de verkoper”.
Klant: Iedere persoon of onderneming die gebruik maakt van de diensten van de verkoper, hierna te noemen “de klant”.
2. Onderwerp van de AVV
Verkochte goederen of diensten: Informatie, training en ondersteuning voor naleving van de RGPD.
Toepassingsgebied: Deze AV zijn van toepassing op alle klanten, ongeacht of zij deelnemen aan een gratis informatiesessie of twee jaar ondersteuning krijgen.
3. Prijzen
Prijzen: Al onze prijzen zijn exclusief BTW. Het tarief van 21% wordt bij het totaalbedrag opgeteld en op de factuur vermeld.
Prijsherzieningsprocedures: De prijs wordt door ons bepaald en kan worden vastgesteld door middel van een offerte.
Extra kosten: Er kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor te late annuleringen (buiten de termijn van 48 uur) of voor meerdere verzoeken om afspraken te verzetten.
Groepssessies: Bij annulering minder dan 48 uur voor de sessie vervalt de sessie. De eerste registratiereis is gratis. Vanaf het tweede bezoek wordt een bedrag van 35 EUR exclusief btw in rekening gebracht.
Individuele sessies, op afspraak: Bij annulering minder dan 48 uur voor het tijdstip van de sessie wordt een toeslag van 125 EUR excl. btw in rekening gebracht. Voor elke bijkomende reis wordt 125 EUR excl. btw aangerekend.
Verplaatsing van de verkoper naar de klant: Bij laattijdige annulering, minder dan 48 uur voor het tijdstip van de afspraak, wordt een minimumbedrag van 175 EUR excl. btw aangerekend. Als de verkoper al onderweg is, wordt de verloren tijd gefactureerd tegen een tarief van 155 EUR/uur, met elk begonnen uur verschuldigd.
Herinneringen en aanmaningen: Bij herhaalde herinneringsmails of aanmaningen wordt deze tijd in mindering gebracht op de vaste prijs. Als dit te vaak gebeurt, kan een extra factuur van 125 EUR exclusief btw worden gestuurd.
4. No-Show
Groepstraining: Bij een no-show wordt de sessie als gegeven beschouwd en verliest de klant zijn recht op deelname.
Individuele sessie: In het geval van een individuele werk- of trainingssessie zal een no-show onvermijdelijk gevolgen hebben voor de rest van je compliance, en zullen we dus een extra sessie moeten inplannen. Dit brengt kosten met zich mee variërend van 175 tot 265 euro exclusief btw, afhankelijk van het type contract.
Reis van de verkoper naar de klant: In geval van afwezigheid of onbeschikbaarheid van de klant wordt een no-show gefactureerd op basis van de werkelijk verloren tijd tegen een tarief van 155 EUR/uur exclusief btw, met een minimum van 350 EUR exclusief btw, waarbij alle reisgerelateerde kosten worden gedekt.
5. Waakzaamheid van de klant
De klant moet waakzaam zijn wanneer hij een afspraak wil annuleren of verzetten om extra kosten te vermijden en een efficiënte en gebruiksvriendelijke naleving te garanderen.
6. Bestellen
Bestelproces: Bestellingen worden online geplaatst of door ondertekening van het contract na aanvaarding van de offerte. Uw inschrijving wordt pas gevalideerd nadat de betaling voor de dienst of de eerste termijn is ontvangen (bedrag volgens contract).
Bevestiging van de bestelling: Voor elke bestelling wordt een bevestiging van de inschrijving verzonden zodra de betaling is ontvangen.
Wijziging of annulering van de bestelling: Zodra je je hebt ingeschreven voor een coaching of training, wordt er geen restitutie verleend en ben je het volledige contractuele bedrag verschuldigd dat is overeengekomen bij de ondertekening van het contract.
7. Betalingsvoorwaarden
Aanvaarde betalingswijzen: Stripe, Bancontact, overschrijving. Gezien de bedragen waar het om gaat, is het om veiligheidsredenen beter om contant geld te vermijden. Wij wijzen alle verantwoordelijkheid af in geval van betalingsproblemen. Hoewel Stripe in de VS gevestigd is, verzekert het ons dat het GDPR Compliant is.
Betalingstermijnen: Te respecteren volgens het contract. Voor online betalingen zijn deze van kracht of gepland wanneer je je registreert.
Boetes voor te late betaling: 12,5% rente op te late betaling, met een forfaitaire boete van EUR 50 exclusief btw voor de eerste herinnering, plus een forfaitaire boete van EUR 105 exclusief btw voor de tweede herinnering, en EUR 195 voor de derde herinnering. De zaak wordt dan doorverwezen naar een incassodienst en eventueel naar een deurwaarder. Al deze extra kosten komen voor uw rekening. In geval van een geschil is de bevoegde rechtbank die van de woonplaats van de verkoper.
8. Levering
Leveringsmethoden en -tijden: Onze diensten worden zo snel mogelijk geleverd. We nemen de tijd die nodig is om ervoor te zorgen dat u voldoet aan de voorschriften, aangezien dit voorbereidend werk en aanvullend onderzoek vereist. We geven u een geschatte datum van voltooiing of informeren u over een verlenging, zonder dat er een boete wordt geëist voor te late levering.
Bezorgkosten: Normaal gesproken worden er geen bezorgkosten in rekening gebracht.
Risico-overdracht: De klant blijft verantwoordelijk voor de naleving van de Europese RGPD-regelgeving. Wij wijzen alle verantwoordelijkheid af in het geval van sancties of klachten. Wij adviseren de klant, maar alleen de klant is verantwoordelijk voor naleving. We wijzen ook alle verantwoordelijkheid af in het geval van niet-naleving van de verordening door een gebrek aan informatie, nalatigheid, het niet verstrekken van informatie, of een overtreding begaan door de klant, een derde partij of een onderaannemer die onder de verantwoordelijkheid van de klant werkt.
9. Herroeping en retourzendingen
Herroepingsrecht: Met de ondertekening van het contract gaat de klant een definitieve en bindende verbintenis aan. Herroeping is niet toegestaan (zie artikel Vendre B2B van de SPF Economie) en in geval van annulering is de klant het volledige bedrag verschuldigd aan de verkoper. Zodra de eerste betaling is ontvangen, begint de verkoper onmiddellijk te werken, wat een operationele en financiële investering vereist. Bijgevolg heeft de klant niet het recht om zich later terug te trekken uit het contract.
10. Garanties
Wettelijke conformiteitsgarantie: In het geval van diensten verplicht de verkoper zich tot het leveren van kwaliteitswerk en het geven van het beste advies om de klant conform te maken.
Verborgen gebreken garantie: Niet van toepassing.
Commerciële garantie: Alleen de klant is verantwoordelijk voor de verwerking van de gegevens en voor de conformiteit ervan met de vereisten van zijn beroepsactiviteit. De verkoper aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid.
11. Aansprakelijkheid
Beperking van de aansprakelijkheid van de verkoper: De verkoper aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de naleving van de Europese regelgeving door de klant. De rol van de verkoper is uitsluitend om de klant te begeleiden, bij te staan en te adviseren met het oog op naleving. Alleen de klant is verantwoordelijk voor de naleving van de regelgeving.
12. Intellectuele eigendomsrechten
Gebruiksrechten van inhoud en producten: De inhoud van de trainingen en coaching cursussen is en blijft het exclusieve eigendom van Dalebro BV. Het is ten strengste verboden om de gehele of gedeeltelijke inhoud van onze documenten, presentaties, video's, audio of didactisch materiaal te reproduceren, te kopiëren of door te geven aan derden. Voor het reproduceren, kopiëren of doorgeven, zelfs gedeeltelijk, van de visuele, digitale of papieren inhoud moet een nauwkeurige en gedetailleerde schriftelijke overeenkomst worden gesloten met Dalebro BV.
Bescherming van handelsmerken en logo's: Het is verboden om onze projectnamen “ikbenconform”, of de bedrijfsnaam Dalebro BV te reproduceren of te gebruiken. Alleen de verkoper of een wettelijke vertegenwoordiger van de verkoper is hiertoe bevoegd. Elke illegale vermelding of gebruik zal resulteren in vervolging.
13. Persoonlijke gegevens
Verzameling en gebruik van persoonlijke gegevens van klanten: Zie ons privacybeleid.
GDPR-naleving: We houden onze gegevens bij in overeenstemming met de GDPR. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.
14. Overmacht
Definitie van overmacht: Gebeurtenissen van overmacht omvatten, maar zijn niet beperkt tot: aardbevingen, orkanen, tornado's, tsunami's, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, aardverschuivingen, sneeuw- of ijsstormen, natuurbranden (bosbranden), oorlogen, revoluties, rellen, terreurdaden, embargo's, algemene stakingen (niet-zakelijk gerelateerd), blokkades, onteigeningen, wijzigingen in regelgeving, onvoorzienbare gerechtelijke uitspraken, economische embargo's of sancties, import/exportverboden, door de overheid opgelegde quarantaines, volksgezondheidskwesties, pandemieën (zoals COVID-19), epidemieën, reis- of verplaatsingsbeperkingen opgelegd door gezondheidsautoriteiten, grote technische problemen buiten de controle van het bedrijf, wijdverspreide storingen in kritieke infrastructuur (elektriciteitsnet, internet), grote industriële ongevallen (explosies, toxische lekken), structurele instortingen (gebouwen, bruggen), massale cyberaanvallen die het onmogelijk maken om contractuele verplichtingen na te komen, extreme astronomische gebeurtenissen (meteorietinslagen).
Kennisgeving in geval van overmacht: In geval van overmacht zal de verkoper de klant onmiddellijk op de hoogte brengen van elke vertraging of uitstel. De klant moet ook de verkoper zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Overmacht omvat elke uitzonderlijke, ongewone en onvoorzienbare gebeurtenis die het gevolg is van de krachten van de natuur.
Gevolgen voor de nakoming van contractuele verplichtingen: In geval van annulering of uitstel door de verkoper, zal de klant ook profiteren van elke annulering of uitstel zonder extra kosten, op voorwaarde dat hij kennisgeving doet.
15. Geschillenregeling
Procedures voor het oplossen van geschillen: De verkoper zal over het algemeen prioriteit geven aan het oplossen van een geschil in der minne, aangezien dit wordt beschouwd als de beste optie voor beide partijen.
Toepasselijke jurisdictie: Als er geen overeenkomst wordt bereikt, is de enige bevoegde rechtbank die van de woonplaats van de verkoper.
16. Wijziging van de AV
Voorwaarden voor wijziging van de AV: De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen en zal zijn klanten hiervan onmiddellijk op de hoogte stellen.
Klanten informeren over wijzigingen: De verkoper zal de klant onmiddellijk informeren over wijzigingen in de AV.
17. Aanvaarding van de AV
Voorwaarden voor aanvaarding van de Algemene Voorwaarden door de klant: Wanneer het contract wordt ondertekend, worden de Algemene Voorwaarden doorgenomen met de klant, die hierover wordt geïnformeerd en vragen kan stellen die de verkoper zal beantwoorden. De klant ondertekent het contract na het lezen van de Algemene Voorwaarden. Bij een online aankoop wordt de klant gevraagd om deze AV te lezen en moet hij een vakje aanvinken om te bevestigen dat hij ze heeft gelezen en geaccepteerd. Er worden geen geschillen geaccepteerd nadat het contract is ondertekend of nadat een aankoop is gedaan of een registratieformulier is verzonden.