Privacy beleid

 

 

 

Privacybeleid

Bijwerkingsdatum: 1 juni 2024


 

Principes


Versie: V2


Dit privacybeleid is opgesteld door Dalebro SRL, ondernemingsnummer BE 0741890741, gevestigd te Pausleenstraat 2, 1570 Tollembeek, hierna "de klant" genoemd.

Dominique Schoufs Thon is verantwoordelijk voor de verwerking van de activiteiten die worden beschreven in dit privacybeleid.
De klant verbindt zich ertoe om uw persoonlijke gegevens online te beschermen in overeenstemming met de regelgeving inzake privacy. Hij verbindt zich er ook toe de beeldrechten te respecteren. Dit beleid is van toepassing op alle pagina's van deze website die door de klant worden beheerd.

De klant gebruikt de informatie die hij over u verzamelt om met u te communiceren, om beter te begrijpen hoe zijn website (met inbegrip van zijn mobiele toepassingen) of zijn diensten worden gebruikt en om u informatie te sturen die voor u interessant kan zijn.

Le client nodigt u uit om dit beleid te lezen om te weten te komen hoe uw persoonlijke gegevens worden verwerkt. Aangezien dit beleid van tijd tot tijd kan worden gewijzigd, nodigt Le client u uit om het regelmatig te raadplegen.
Dit privacybeleid is een document waarin wordt uiteengezet hoe De Klant de verzamelde gegevens verzamelt en gebruikt. Het heeft tot doel :

  • Gebruikers informeren over het verzamelen en gebruiken van hun persoonlijke gegevens, met een nauwkeurige omschrijving van de rechtsgrondslag en de nagestreefde doeleinden.
  • Gebruikers de mogelijkheid bieden om hun toestemming voor het gebruik van hun persoonlijke gegevens in te trekken, als de rechtsgrondslag voor het doel "toestemming" is.
  • Gebruikers toegang geven tot de verzamelde gegevens en hen in staat stellen al hun rechten uit te oefenen zoals gedefinieerd in de RGPD-verordening (zie "Wat zijn uw rechten?" hieronder).
  • Gebruikers verzekeren dat de klant zich ertoe verbindt alle nodige technische en organisatorische maatregelen te nemen om de veiligheid van hun gegevens te garanderen.

 

We garanderen ook dat uw persoonlijke gegevens niet aan derden worden verkocht of voor kwaadaardige doeleinden worden gebruikt.


    • Wat zijn uw rechten?

 

      •  Recht op toegang: U hebt te allen tijde het recht om toegang te vragen tot uw eigen persoonsgegevens of om een kopie te verkrijgen van de gegevensbeheerder.
      •  Recht op rectificatie: U hebt het recht om rectificatie van uw persoonlijke gegevens te vragen als deze niet langer overeenkomen met de werkelijkheid (bijv. adreswijziging, wijziging van e-mailadres, etc.).
      •  Recht om vergeten te worden: U hebt het recht om de verwerkingsverantwoordelijke te verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen (bijv.: het doel van de gegevensverwerking is niet langer van toepassing, enz.)
      •  Recht op beperking van de verwerking: U hebt het recht om van de verwerkingsverantwoordelijke de beperking van de verwerking van uw gegevens te verkrijgen (bijv.: juistheid van de gegevens betwist, onrechtmatige verwerking van gegevens voor een niet-consensueel doel, bepaalde gegevens zijn niet langer noodzakelijk, enz.)
      •  Recht op gegevensoverdraagbaarheid: U hebt het recht om de overdracht van uw persoonlijke gegevens van de ene verwerkingsverantwoordelijke naar een andere verwerkingsverantwoordelijke aan te vragen (bijv.: advocatendossier, medisch dossier, enz...).

 

      • Recht om uw toestemming in te trekken: U hebt te allen tijde het recht om te vragen uw toestemming in te trekken voor een doel dat in dit privacybeleid is gedefinieerd.

Neem voor elke actie met betrekking tot uw rechten contact met ons op via het volgende e- mailadres:
mydata@ikbenconform.be.

Om uw bovengenoemde rechten te respecteren, spreekt het voor zich dat de verantwoordelijke voor de verwerking u om aanvullende informatie zal vragen om uw identiteit duidelijk vast te stellen (bijv. een kopie van beide zijden van uw identiteitskaart).
Elk verzoek om informatie met betrekking tot uw rechten wordt binnen 30 dagen behandeld. Als deze periode niet volstaat om het verzoek te beantwoorden, wordt u hiervan op de hoogte gebracht en wordt een verlenging van de termijn meegedeeld. Deze verlenging geldt voor maximaal 30 dagen.

Juridische informatie

Privacyregels

 

de klant zal uw gegevens gebruiken in overeenstemming met de regelgeving met betrekking tot privacy, in het bijzonder de volgende wetteksten:

          • Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens

 

en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, ook bekend als "GDPR");

          • Richtlijn 2002/58/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 juli 2002 betreffende de verwerking van persoonsgegevens en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer in de sector elektronische communicatie (richtlijn betreffende privacy en elektronische communicatie);
          • De wet van 3 december 2017 tot oprichting van de Gegevensbeschermingsautoriteit.

Speciale voorwaarden

 

Speciale voorwaarden zouden van toepassing kunnen zijn, maar dat is nu niet het geval.

 

Wijzigingen in het privacybeleid

de klant behoudt zich het recht voor om dit privacybeleid te wijzigen om het in overeenstemming te brengen met de geldende regelgeving inzake privacy of om het aan te passen aan zijn praktijken en veranderingen binnen het bedrijf. We nodigen u daarom uit om het regelmatig te raadplegen om kennis te nemen van eventuele wijzigingen. Nieuwe versies zullen worden gepubliceerd op onze website, waarbij de datum en het versienummer op de eerste pagina van dit Privacybeleid zullen worden bijgewerkt.

de klant zal geen wijzigingen aanbrengen die het niveau van bescherming van uw rechten, zoals gewaarborgd in dit Privacybeleid, verminderen zonder uw voorafgaande toestemming.

Verzamelen van persoonlijke gegevens - Privacybeleid

 

Wat zijn persoonlijke gegevens?

Persoonsgegevens" (hierna "uw gegevens" genoemd in het geval van uw gegevens) zijn alle informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon (hierna de "betrokkene" genoemd). Een geïdentificeerde of identificeerbare persoon is iemand die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, in het bijzonder aan de hand van een identificator, zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator, of aan de hand van een of meer specifieke elementen die kenmerkend zijn voor zijn of haar fysieke, fysiologische, genetische, mentale, economische, culturele of sociale identiteit.
Persoonsgegevens moeten eerlijk, rechtmatig en transparant worden verwerkt in relatie tot de betrokkene; ze moeten voor welbepaalde, uitdrukkelijk omschreven en gerechtvaardigde doeleinden worden verkregen; ze moeten toereikend, ter zake dienend en niet bovenmatig zijn; ze moeten nauwkeurig zijn; en ze moeten worden bewaard in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkenen te identificeren.


Welke persoonlijk identificeerbare informatie wordt over u verzameld?

 

De soorten en hoeveelheden informatie die de klant ontvangt en opslaat, zijn afhankelijk van de manier waarop je onze website en andere communicatieplatforms gebruikt. Je hebt toegang tot de meeste van onze pagina's zonder aan te geven wie je bent of persoonlijke informatie te verstrekken.

In sommige gevallen vraagt de klant om deze informatie om u specifieke diensten te verlenen of om u correspondentie te sturen; in dit geval, en afhankelijk van het gedefinieerde doel en de relevante rechtsgrondslag, zal u om uw toestemming worden gevraagd voordat de diensten of correspondentie worden uitgevoerd. De persoonlijk identificeerbare informatie die u op deze manier verstrekt, wordt niet doorgegeven aan derden, behalve voor het uitvoeren van de gevraagde dienst.

Door vrijwillig contact op te nemen met de klant, via een contact- en informatieaanvraagformulier, verklaart u dat u akkoord gaat met de rechtmatige verzameling van gegevens die nodig zijn om uw verzoek te verwerken, bijvoorbeeld: naam en voornaam van de betrokken persoon, e-mailadres, telefoonnummer, inhoud van het bericht, moment (datum en tijd), e-mailheader en eventueel vermelde fysieke adressen, evenals andere persoonlijke gegevens.

Anderzijds kunnen gegevens worden verzameld wanneer u op de website van de klant surft of zijn diensten gebruikt zonder dat u deze rechtstreeks verstrekt (zie ons Beleid inzake cookies en cookies gekoppeld aan sociale netwerken).
Als de website van de klant u de mogelijkheid biedt om u te registreren en om uw registratie te vergemakkelijken, hebt u soms de mogelijkheid om een persoonlijk account bij een sociaal netwerk (bijvoorbeeld: Facebook, Google, X (voorheen Twitter), Instagram, enz. In dat geval kunnen sommige persoonsgegevens die u aan deze diensten van derden hebt doorgegeven (basisinformatie, e-mailadres, enz.) door de uitgevers van deze diensten van derden aan de klant worden doorgegeven. De klant nodigt u uit om hun beleid inzake het gebruik van persoonsgegevens te lezen en, indien nodig, deze diensten van derden te configureren met betrekking tot de doorgifte van uw persoonsgegevens.

Door dit privacybeleid te accepteren wanneer u onze site bezoekt, stemt u ermee in dat uw gegevens worden verwerkt volgens de voorwaarden die in dit privacybeleid zijn gespecificeerd.

Wie verzamelt uw gegevens?

 

Wanneer u zich op de website van de klant bevindt of op een ander communicatieplatform dat daarvan afhankelijk is, en u wordt om persoonlijke gegevens gevraagd, dan deelt u deze gegevens mee aan de klant, en alleen aan hem, tenzij anders is bepaald.
Dit is bijvoorbeeld het geval bij online betalingen. Wanneer u hiervoor ons formulier gebruikt, wordt u na het invullen en valideren van uw persoonlijke identificatiegegevens automatisch


doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van een partnerbedrijf, meestal uw eigen bank. Dit is een streng beveiligde omgeving waar u wordt gevraagd uw bank-/creditcardgegevens in te voeren.

Bescherming van uw persoonlijke gegevens.

 

de klant alle mogelijke en relevante wettelijke en technische maatregelen heeft genomen om ongeoorloofde toegang tot en gebruik van uw gegevens te voorkomen.

de klant past fysieke en elektronische beveiligingsprocedures toe om uw persoonsgegevens te beschermen door :

  • Beveiligen van financiële transacties vanaf deze site
  • Technische beveiligingsmethoden toepassen, zoals een firewall en antivirussoftware
  • Toegang tot uw gegevens alleen verlenen aan bevoegde personen en onderaannemers waarmee we een contractuele garantie hebben dat ze de vertrouwelijkheid van gegevens zullen respecteren en de GDPR zullen naleven.
  • Uw persoonsgegevens niet meedelen of verkopen aan derden, in welke vorm dan ook, tenzij de verantwoordelijke voor de verwerking hiertoe verplicht wordt door een Belgische of Europese gerechtelijke autoriteit: strafrechtelijk, gerechtelijk, fiscaal.

 

Verwerking van uw gegevens, rechtsgrondslag en doeleinden

Vereiste gegevens voor verwerking

 

Categorie

Categorie

Verzamelde gegevens

1

Identiteit        van                     de persoon

Volledige naam

 

 

Bedrijfsnaam

 

 

Bedrijfsnummer

 

 

Adres

 

 

E-mail/e-mailadres

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Financiële gegevens

Factureringsgegevens

 

 

 

8

Andere gegevens

Adres website

 

 

 

 

 

 

 

  • De doeleinden van de verwerking van uw gegevens

de klant verwerkt uw gegevens uitsluitend voor specifieke, expliciete en legitieme doeleinden gericht op :

    • Uw relatie met ons beheren, reclame voor onze diensten beheren: we moeten bijvoorbeeld uw gegevens verzamelen en gebruiken om u nieuwsbrieven te sturen en u op de hoogte te houden van informatie die voor u interessant kan zijn.
    • Om uw ervaring te personaliseren door u inhoud aan te bevelen die u waarschijnlijk interesseert op basis van uw interesses, uw leeftijdscategorie en uw eerdere gebruik van haar diensten.
    • Om zoveel mogelijk te weten te komen over uw voorkeuren en gewoonten, zodat we ons aanbod kunnen personaliseren en u uiteindelijk inhoud, waaronder reclame, kunnen bieden die beter bij uw profiel past.
    • Bied gepersonaliseerde inhoud.
    • Verbeter de inhoud op basis van informatie over wie het raadpleegt en hoe het wordt geraadpleegd.
    • De effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid van de website en andere technologische apparaten van de klant evalueren en verbeteren ten behoeve van onze websurfers en gebruikers.
    • Interne statistische enquêtes en marktonderzoek uit te voeren: bijvoorbeeld om uw interesses in kaart te brengen en onze communicatiestrategieën beter te definiëren.

Rechtsgrondslag en doeleinden

 

Wettelijke basis

Doel

Toestemming

Contact opnemen met potentiële klanten voor aanbiedingen,
producten en algemene informatie. Onze diensten voorstellen om ze conform te maken.

Het contract

Opstellen en uitvoeren van het contract met de klant

Wettelijke verplichting

Facturering

Gerechtvaardigd belang

Visitekaartjes pakken en uitdelen om contact op te nemen met potentiële klanten en toestemming te vragen voor aanbiedingen, producten en diensten of algemene informatie

 

 

 

 

 

  • Hoe lang we uw gegevens bewaren

We stellen alles in het werk om de opslag van persoonlijke gegevens voor de hierboven beschreven doeleinden te beperken en ervoor te zorgen dat deze opslag de wettelijke termijnen niet overschrijdt.
De wettelijke bewaartermijn voor belastingdoeleinden is tien jaar.
In het geval van een contract met ons bedrijf worden uw gegevens gebruikt voor de duur van het contract.
Nadat het contract is uitgevoerd, worden uw gegevens veilig gearchiveerd voor maximaal zeven jaar en worden ze alleen opgevraagd op uw verzoek of dat van een wettelijke autoriteit, in geval van een vraag of garantie met betrekking tot dit contract.


Na de bovenstaande periode en de garantieperiode worden uw gegevens verwijderd.
Als u ons andere persoonlijke gegevens stuurt met als enig doel informatie aan te vragen over onze producten of diensten, worden uw gegevens automatisch verwijderd na 12 maanden vanaf de datum van uw verzoek.

Wanneer wij uw toestemming ontvangen voor een bepaald doel, gaan wij ervan uit dat deze toestemming 24 maanden geldig is. U kunt uw toestemming op elk gewenst moment intrekken door gebruik te maken van het hiervoor bestemde formulier op de site onder de volgende link "Ik wil mijn toestemming intrekken", die meestal te vinden is onder de contactformulieren, of op de hiervoor bestemde link in de e-mails die u worden toegestuurd. Aan het einde van de periode van 24 maanden sturen we u een bericht waarin we u vragen of u uw toestemming wilt voortzetten of dat u deze wilt intrekken.

Met betrekking tot gerechtvaardigd belang worden de ontvangen visitekaartjes gebruikt voor een eerste contact om de producten en diensten van ons bedrijf voor te stellen. Als u geen toestemming geeft voor dit contact, zullen we uw weigering registreren en er rekening mee houden voor een periode van maximaal twee jaar. Aan het einde van deze periode behouden we ons het recht voor om opnieuw contact met u op te nemen om te zien of onze aanbiedingen of diensten interessant voor u kunnen zijn.

  • Communicatie van uw gegevens

 

de klant kan uw gegevens doorgeven aan onderaannemers voor precies dezelfde doeleinden als hierboven uiteengezet, op voorwaarde dat het delen van informatie eerlijk en rechtmatig is, om een specifiek, expliciet en legitiem doel te bereiken.

Om u producten of diensten aan te bieden die interessant voor u kunnen zijn, kan de klant uw gegevens ook doorgeven aan andere bedrijven van derden, op voorwaarde dat u hiervoor uw uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven.
Uw gegevens kunnen worden doorgegeven aan personen die handelen namens of voor rekening van de klant, voor verwerking in overeenstemming met de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld (bijvoorbeeld een transportbedrijf zodat het een product kan leveren dat op onze site is gekocht. De klant zorgt ervoor dat zijn eigen onderaannemers een adequaat beschermingsniveau garanderen, d.w.z. we eisen een contractuele garantie die is opgesteld en ondertekend door de verantwoordelijke voor de verwerking en de verantwoordelijke van de onderaannemer, evenals naleving van het ST-register waarin de doeleinden zijn gedefinieerd waarvoor de onderaannemer bevoegd is om tussen te komen. De gegevens mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden dan die welke zijn gedefinieerd door de verantwoordelijke voor de verwerking.

 

  • Beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens

Toegang tot uw gegevens is beperkt tot diegenen die deze moeten kennen en die strikte vertrouwelijkheidsnormen in acht nemen bij het verwerken van uw gegevens.


We herinneren u eraan dat het internet geen perfect veilige omgeving is. Bijgevolg aanvaardt de klant geen enkele verantwoordelijkheid of garantie met betrekking tot de veiligheid van uw gegevens tijdens het transport via het internet.

  • Doorgifte van uw gegevens buiten de Europese Unie

In overeenstemming met de privacyregelgeving mogen persoonsgegevens alleen worden doorgegeven aan landen die een passend beveiligingsniveau garanderen en die dezelfde bepalingen en waarborgen naleven of bepalingen en waarborgen die in wezen gelijkwaardig zijn aan die van de privacyregelgeving. Het land, de duur van de transmissie en opslag, de aard van de gegevens en de precieze doeleinden zijn criteria die per geval moeten worden onderzocht.

de klant zal zich inspannen om gegevens niet te verwerken of op te slaan in landen die geen wezenlijk gelijkwaardige garanties kunnen bieden, tenzij :

    • de betrokken persoon zijn of haar uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven;
    • de overdracht noodzakelijk is voor de uitvoering van het contract (tussen de gebruiker en de klant);
    • de doorgifte noodzakelijk is voor de uitvoering van een in het belang van de gebruiker gesloten of te sluiten overeenkomst tussen de voor de verwerking verantwoordelijke en een derde;
    • de doorgifte is noodzakelijk (zwaarwegend algemeen belang of recht) of voldoet aan een wettelijke verplichting ;
  • Reclame versturen via e-mail en andere communicatiemiddelen

 

de klant kan, met uw toestemming, per e-mail en/of via andere communicatiemiddelen (alle sociale netwerken, bijvoorbeeld: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, forums, enz.) met u communiceren over zijn nieuwsbrieven of andere informatie die voor u interessant kan zijn.
Natuurlijk hebt u te allen tijde het recht om kosteloos bezwaar te maken tegen het gebruik van uw persoonlijke gegevens om reclame en mededelingen van de klant, zijn partners of derde bedrijven te ontvangen.
Als u in de toekomst geen dergelijke berichten meer wilt ontvangen, kiest u gewoon een van de volgende opties:

    • klik op de afmeldlink in de reclame-e-mail;
    • uw accountinstellingen wijzigen ;
    • neem contact met ons op om uw rechten uit te oefenen door een e-mail te sturen naar het volgende adres: mydata@ikbenconform.be

 

  • Hyperlinks naar andere websites

De website van de klant en zijn diensten kunnen hyperlinks bevatten naar andere websites die niet door ons worden beheerd of gecontroleerd. Dientengevolge kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud van dergelijke websites, noch voor de gegevensbeschermingspraktijken van de derden die deze websites beheren, die kunnen verschillen van de onze.


 

Klachten en contactgegevens voor de Gegevensbeschermingsautoriteit

Klachtenafdeling

 

Als u meer informatie wilt ontvangen of een klacht wilt indienen over de verwerking van uw persoonsgegevens of over de eerbiediging van uw privacy, kunt u contact opnemen met onze diensten op het volgende e-mailadres: mydata@ikbenconform.be

Gegevensbeschermingsautoriteit

 

Als u van mening bent dat de klant uw persoonsgegevens niet in overeenstemming met de geldende regelgeving heeft verwerkt, hebt u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens en/of gerechtelijke stappen te ondernemen.

Een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens :

Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)

Drukpersstraat 35
1000 Brussel
Telefoon: 00 32 (0)2 274 48 00
E-mail: contact@apd-gba.be